donderdag 23 maart 2017

Patroon speenkoord met ster / Pattern pacifier cord with star

Na het plaatsen van dit speenkoord kreeg ik een verzoekje om 2 van deze speenkoorden te maken, de besteller heeft zelf de kleurtjes gekozen:
Zo maakte ik een speenkoord met 2 tinten grijs + petrol, én een speenkoord met 2 tinten grijs + mint.

After showing this pacifier cord on the internet someone ordered 2 pieces, she chose the colors by herself:
1 with 2 shades of grey + petrol, and 1 wit 2 shades of grey + mint.


Omdat er ook veel vraag was naar het patroon van de ster heb ik deze even uitgewerkt.

 Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!
Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel ;-)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Voor de ster en omhaakte kralen heb ik By Claire nr1 katoen en Catania katoen gebruikt met haaknaald 2,5mm

Ster:
Start met een magische ring
Toer 1. 5 vasten in de ring
Toer 2. 2v in elke vaste (10)
Toer 3. 1v, 2v in de volgende, herhaal (15)
Toer 4. *haak 6 lossen, haak in de 5e losse een halve vaste, in de volgende losse een vaste, in de volgende een half stokje, in de volgende een stokje en in de laatste overgebleven losse een dubbel stokje, sla 2 steken van de vorige toer over en maak een halve vaste in de 3e steek*, herhaal van * tot* nog 4x en hecht af.

Maak nu nog een ster maar hecht deze niet af, leg de eerste ster met de achterkant tegen de achterkant van de 2e ster en haak de sterren met vasten rondom aan elkaar, als je nog 2 punten open hebt vul je het midden van de ster eerst een beetje met fiberfill, haak de laatste 2 punten nog aan elkaar en hecht af.


I wrote down the pattern of the star because there were some requests.

This pattern is my own design. Please don't copy or duplicate! If you want to share this pattern please link to my page, thank you ;-) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I used By Claire nr1 cotton and Catania cotton with hook size 2,5mm for the star and beads.
Star:
Start with a magic ring
Row 1. sc5 in the ring
Row 2. increase every stitch (10)
Row 3. increase every 2nd stitch (15)
Row 4. *chain 6, slip stitch in the 5th chain, sc in the next chain, half double crochet in the next chain, double crochet in the next chain, tr crochet in last chain,skip 2 stitches of round 3 and slip stitch in the next stitch*, repeat *till* 4 times and break yarn.

Make another star but don't break yarn, lay the 2 stars with the back sides on each other, crochet them together with sc round, when there are 2 points left, fill the middle of the star with a bit fiberfill, crochet the last points together with sc, break yarn and sew in ends.


Ook heb ik voor elk speenkoord 3 houten kralen (16mm) omhaakt met By Claire nr1 katoen en haaknaald 2,5mm:
Maak een Magische ring met 6 vasten,
In elke vaste 2 vasten (12)
In elke 2e vaste 2 vasten (18)
3 toeren met 18 vasten,
  Elke 2e en 3e samenhaken (12),
  Stop de kraal erin,
Elke 1e en 2e samenhaken (6)
Hecht af.

For each cord I crochet 3 wooden beads (16mm) with By Claire nr1 cotton and hook size 2,5:
Magic Ring with 6sc,
Increase every stitch (12)
Increase every 2nd stitch (18)
3 rows with 18 sc,
Decrease every 2nd and 3th (12)
Put the bead in,
Decrease every stitch (6)
Break yarn


Verder gebruikte ik satijnkoord 2mm, 4 blanke kralen 20mm en een houten speenclip.

I also used satin cord 2mm, 4 wooden beads 20mm and a wooden pacifier clip.

5 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Ik ben er nu ook eentje aan het maken. Maar hoe heb jij het aan het clipje bevestigd ?
    Groetjes Elien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ellen,
      De kralen, én ster heb ik aan het satijnkoord geregen, daarna heb ik de clip eraan vastgemaakt en heb ik het satijnkoord weer terug door de kralen geregen. Tussendoor heb ik een aantal knoopjes gelegd zodat alles stevig vast zit, het uiteinde van het koord zit in de opening van een houten kraal ;-)

      Verwijderen
    2. Sorry, "Elien" natuurlijk! (autocorrect)

      Verwijderen
  2. Heel leuk patroon, ik heb hem na gemaakt in vergelijkbare kleuren. Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen